Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2016

Ντόμινο,

Όλη η Ζωή,
ΤΟ ΝΤΟΜΙΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑΣ
Στο ένα μέρος της καρτέλας είναι οι αριθμοί που πολλαπλασιάζονται και στο άλλο ένα γινόμενο. Ξεκινάμε με την πρώτη καρτέλα που γράφει "αρχίζω εδώ". Σ' αυτή την καρτέλα δίνεται ένας πολλαπλασιασμός. Υπολογίζουμε το αποτέλεσμα και ψάχνουμε την καρτέλα που το γράφει. Όταν τη βρούμε τη βάζουμε δίπλα στην πρώτη και συνεχίζουμε με τον επόμενο πολλαπλασιασμό. Το παιχνίδι τελειώνει όταν έχουμε χρησιμοποιήσει όλες τις καρτέλες και τελευταία έχουμε αυτή που γράφει "τέλος".
Η ιστορία των παιχνιδιών,
Το παιχνίδι είναι τόσο παλιό όσο και η ιστορία της ανθρωπότητας. Τα παιδιά –και όχι μόνο- σε όλες τις εποχές, σε όλους τους πολιτισμούς παίζουν με πάθος παιχνίδια κάθε είδους.
Δεν είναι τυχαίο ότι το παιχνίδι στις διάφορες μορφές του έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον φιλοσόφων, παιδαγωγών, ψυχολόγων, κοινωνιολόγων κ. ά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το παιχνίδι έχουν δείξει οι λαογράφοι και οι ιστορικοί. Οι λαογράφοι γιατί αποτελεί βασικό στοιχείο κάθε πολιτισμού και οι ιστορικοί γιατί ένα πλήθος ιστορικών πηγών αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στο παιχνίδι.
Οι γνώσεις μας για τα παιχνίδια της αρχαίας Ελλάδας προέρχονται κυρίως από πραγματικά παιχνίδια που ήταν κτερίσματα σε τάφους παιδιών και έχουν βρεθεί σε ανασκαφές και σε παραστάσεις , κυρίως αγγείων του 4ου , 5ου και 6ου αιώνα π.Χ.
Το παιχνίδι για τους αρχαίους Έλληνες έπαιζε σπουδαίο ρόλο όχι μόνο για την ψυχαγωγία των παιδιών αλλά και για την προετοιμασία τους ως αυριανούς πολίτες.
 
Στο πλαίσιο του προγράμματος « Το παιχνίδι από την αρχαιότητα έως σήμερα» οι μαθητές της Δ τάξης οργάνωσαν μια μικρή έρευνα για τα παιχνίδια των τριών γενεών: της δικής τους , των γονιών τους και των παππούδων τους. Από τα δεδομένα που συγκέντρωσαν προέκυψαν ομοιότητες και διαφορές.
Αναδημοσιευση Απο Δημοτικο Σχολειο Λουτρας
Κουτί με ξύλινο παιχνίδι ντόμινο. Κάθε αριθμός από τελίτσες είναι σε διαφορετικό χρώμα για να διευκολύνει την αναγνώριση και τον συσχετισμό. Αναπτύσσει την ευφυΐα τους.
Είναι 28 πιόνια για να τοποθετούνται σε σειρά φροντίζοντας να συμπίπτουν τα κομμάτια με τον ίδιο αριθμό από τελείες. Κερδίζει ο πρώτος που θα τα τοποθετήσει. Προερχόμενο από τα αρχαία ζάρια, είναι πολύ δημοφιλές στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική από τον 18ο αιώνα. Αναπτύσσει τη νοητική και μαθηματική σκέψη. Από 2 έως 4 παίκτες.
Ντόμινο: Οδηγίες παιχνιδιού
Στην αρχή του παιχνιδιού, κάθε παίκτης παίρνει από 7 πλακίδια. Υπάρχουν συνολικά 28 πλακίδια στο παιχνίδι. Το κάθε πλακίδιο είναι χωρισμένο σε δύο μισά, τα οποία φέρουν από ένα συγκεκριμένο αριθμό βαθμών (0-6). Εφτά από τα πλακίδια είναι διπλά, φέρουν δλδ. τον ίδιο αριθμό και στις δύο μεριές.
Ο παίκτης που ξεκινάει ένα γύρο τοποθετεί αρχικά ένα οποιοδήποτε από τα πλακίδιά του στο πεδίο του παιχνιδιού και στη συνέχεια παίζουν οι επόμενοι παίκτες. Όποιος παίκτης έχει σειρά πρέπει να μεγεθύνει τη γραμμή από ντόμινο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, χρησιμοποιώντας μόνο ένα πλακίδιο που να φέρει τον ίδιο αριθμό που βρίσκεται και στο τέλος της γραμμής. Μιας και η γραμμή δεν πρέπει να είναι ευθεία, αλλά να φτιάχνει τυχαίες γωνίες, οι παίκτες μπορούν να τοποθετούν τα πλακίδιά τους σχηματίζοντας, ας πούμε, ένα αδιέξοδο. Σε αυτή την περίπτωση, η γραμμή θα ξετυλίγεται αυτόματα.
Όποιος παίκτης έχει σειρά αλλά δεν έχει κάποιο πλακίδιο που να ταιριάζει θα πρέπει να τραβήξει ένα από τα κρυμμένα πλακίδια (κάνοντας κλικ στο κουμπί "Τραβήξτε"), αλλά δεν μπορεί να το τοποθετήσει αμέσως. Για να το τοποθετήσει, θα πρέπει να περιμένει μέχρι την επόμενη φορά. Στο μεταξύ, σειρά παίρνει ο επόμενος παίκτης.
Τέλος παιχνιδιού
Μόλις ένας παίκτης τοποθετήσει και το τελευταίο του πλακίδιο, τότε ο γύρος τελειώνει και παίρνει τόσους βαθμούς, όσο και το άθροισμα των αριθμών στα εναπομείναντα πλακίδια των αντιπάλων του.
Εάν δεν μπορέσει κανένας παίκτης να τοποθετήσει όλα του τα πλακίδια, τότε κερδίζει ο παίκτης με το μικρότερο άθροισμα. Για κάθε αντίπαλό του, παίρνει τόσους βαθμούς όση και η διαφορά τους (π.χ.: ο παίκτης Α έχει 4 βαθμούς, ο παίκτης Β έχει 9 και ο παίκτης Γ έχει 14. Ο παίκτης Α κερδίζει (9-4) + (14-4) = 15 βαθμοί).
Εάν 2 ή περισσότεροι παίκτες έχουν τους ίδιους βαθμούς, τότε ο γύρος τελειώνει ισόπαλος και κανένας παίκτης δεν παίρνει βαθμούς.
Το παιχνίδι τελειώνει μόλις κάποιος παίκτης φτάσει στον καθορισμένο αριθμό βαθμών. Αυτός είναι και ο νικητής του παιχνιδιού. Σε παιχνίδια του ενός γύρου, νικητής είναι ο παίκτης που θα τοποθετήσει πρώτος όλα του τα πλακίδια.

Αναδημοσιευσα Από εταιρία Παιχνιδιών!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκπαιδευτικός Πίνακας.

Discussing the Divine Comedy with Dante
Από μόνος του όλος ο πίνακας είναι μοναδικός. Θα διαπιστώσετε πως πατώντας το ποντίκι σας πάνω στην φωτογραφία, σας μεταφέρει σε σχετικές πληροφοριακές σελίδες (wikipedia). Δηλαδή, επιλέγοντας μία από τις απεικονισμένες προσωπικότητες, μεταφέρεστε στην ιστορία της ζωής του. Είναι ομολογουμένως απίθανο..
sirlinuxas