Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη και στα παράλια της Μ. Ασίας,

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΑΜΑΡΙΟΥ

Οδική οκταήμερη εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη και στα παράλια της Μ. Ασίας πραγματοποίησε η Ομοσπονδία Σωματείων Επαρχίας Αμαρίου. Τα μέλη που συμμετείχαν στην εκδρομή ακολούθησαν την διαδρομή Αθήνα-Αλεξανδρούπολη-Δαρδανέλια-Τροία-Αϊβαλί-Μοσχονήσια-Πέργαμο-Σμύρνη-Εφεσο-Κουσαντάσι-Προύσα-Κωνσταντινουπολη-Πριγκιπονήσια (Πρίγκιπο και Χάλκη Μετη Θεολογική Σχολή)-Βόσπορο-Κομοτηνή-Αθήνα.
Η Ομοσπονδία σε ανακοίνωση αναφέρεται στις εμπειρίες από την οκταήμερη εκδρομή:
Παρασκευή 12/10/2012
Το όνειρο ζωής των συνταξιδιωτών που ήρθαν εκτός από την Αττική, από τα Χανιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο την Ιεράπετρα ακόμα και την Αυστρία, έγινε πραγματικότητα και αναχωρήσαμε στις 7:30 π.μ. από την Πλατεία Καραϊσκάκη έξω από το ξενοδοχείο «Stanley» για τη Λαμία. Κάναμε την πρώτη στάση έξω από την πόλη. Συνεχίσαμε για Λάρισα, Τέμπη, Πλαταμώνα για φαγητό και από εκεί μέσω Εγνατίας Οδού για Θεσσαλονίκη, με προορισμό την Αλεξανδρούπολη. Τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο «Νεφέλη» και βγήκαμε για βόλτα και φαγητό στην όμορφη πόλη της Θράκης, όπου και διανυκτερεύσαμε.
Σάββατο 13/10/2012
Μετά το πρωινό αναχωρήσαμε από την Αλεξανδρούπολη στη γέφυρα του Έβρου τα Ελληνοτουρκικά σύνορα και συνεχίσαμε μέσω Κεσσάν, όπου πήραμε τον εξαιρετικό ξεναγό Γιουξέλ Ιμάμ για να πάμε από τη Μάδιτο με καράβι προς τα Δαρδανέλια (ΤΣΑΝΑΚΑΛΕ). Με το καράβι περάσαμε τον Ελλήσποντο και επισκεφτήκαμε την Τροία όπου ξεναγηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο της, που έχει βρεθεί σε εννέα επίπεδα. Επόμενος σταθμός μας το Αϊβαλί. Εδώ επισκεφθήκαμε στο σπίτι της με ελληνικό χρώμα, πίσω από την εκκλησία των Ταξιαρχών την ηλικιωμένη Σεχρά της οποίας ο πατέρας ήταν γιατρός από τα Χανιά και μας υποδέχθηκε με μαντινάδες. Μας συγκίνησε η νοσταλγία της και το πάθος της για την Κρήτη και την Ελλάδα. Ακολούθως κάναμε μία βόλτα με το πούλμαν μας στα Μοσχονήσια, μία συστάδα νησιών, η μεγαλύτερη εξ αυτών λέγεται Μοσχόνησος, από την οποία και έλαβε το όνομα αυτή η συστάδα. Εδώ τα σπίτια έχουν χρώμα ελληνικό όπως και το Αϊβαλί και είναι τα σπίτια που άφησαν με πόνο ψυχής οι Έλληνες με τον ξεριζωμό. Ήταν τόσο ωραία που καταλάβαμε ότι για να βλέπαμε αυτά τα όμορφα μέρη καλύτερα έπρεπε στο πρόγραμμα να είχαμε ακόμα μια διανυκτέρευση στο Αϊβαλί.
Η ώρα περνούσε και αναχωρήσαμε για να περάσουμε από το Ασκληπιείο της Περγάμου, αλλά μας πρόλαβε η νύχτα και δεν μπορέσαμε να επισκεφτούμε τον αρχαιολογικό χώρο. Αργά το βράδυ καταλήξαμε στη χιλιοτραγουδισμένη Σμύρνη με τα τρία εκατομμύρια κατοίκους. Είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας και ο σημαντικότερος εισαγωγικός και εξαγωγικός εμπορικός λιμένας της Τουρκίας. Τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο «Οντούρ», όπου φάγαμε βραδινό και διανυκτερεύσαμε.
Κυριακή 14/10/2012
Μετά το πρωινό είχαμε ημερήσια εκδρομή στην Έφεσσο. Επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσσου και μπήκαμε από την Πύλη της Μαγνησίας, είδαμε τη Δημόσια Αγορά, το Πρυτανείο, την Πλατεία Δομιτιανού, την οδό Κουρήτων, την Κρήνη του Τραϊανού, τα Λουτρά, το Ναό του Αδριανού, τη Βιβλιοθήκη του Κέλσου, την Εμπορική Αγορά, το Μεγάλο Θέατρο, την οδό του Λιμανιού, την Εκκλησία της Μαρίας της Συνόδου, το Στάδιο, το Γυμνάσιο του Βεδίου, τη Σπηλιά των Επτά Κοιμωμένων, το Ναό της Αρτέμιδος, την Ακρόπολη, την Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη κ.ά. Συνεχίσαμε για το θέρετρο Κουσάντασι. Εδώ είχαμε χρόνο για το μεσημεριανό γεύμα και επισκεφθήκαμε την τοπική κλειστή αγορά για ψώνια. Το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για δείπνο και διανυκτέρευση.
Δευτέρα 15/10/2012
Μετά το πρωινό και με βαριά καρδιά από την ξακουστή Ελληνική πόλη της Σμύρνης που αφήναμε, αναχωρήσαμε για την ονομαστή Προύσα με δύο εκατομμύρια κατοίκους, μέσω Μαγνησίας, Παλιόκαστρου και λίμνης Απολλωνίας. Επισκεφτήκαμε τον Τάφο του Καραγκιόζη. Παραμείναμε στην Προύσα να θαυμάσουμε την περίφημη αγορά για ψώνια και το μεσημεριανό μας φαγητό. Από εκεί αναχωρήσαμε για την αιώνια Πόλη την Κωνσταντινούπολη. Τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο «Αγκούν» στην περιοχή «Ακσαραϊ» για δείπνο και διανυκτέρευση. Δεν είχαμε την υπομονή να περιμένουμε να περάσει η νύχτα και επισκεφθήκαμε με συγκίνηση, ευλάβεια και δέος την Αγία Σοφία το ίδιο βράδυ και τη βρήκαμε κλειστή.
Τρίτη 16/10/2012
Μετά το πρωινό αναχωρήσαμε για τον Ιππόδρομο με τους οβελίσκους, ύστερα μπήκαμε στο Μπλε Τζαμί και την Αγία Σοφία, γνωστή και ως Ναός της Αγίας του Θεού Σοφίας ή απλά η Μεγάλη Εκκλησία, ήταν από το 360 μέχρι το 1453 ορθόδοξος καθεδρικός ναός της Κωνσταντινούπολης, με εξαίρεση την περίοδο 1204-61 κατά την οποία ήταν ρωμαιοκαθολικός ναός, που μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης μετατράπηκε σε τζαμί μέχρι το 1934 και αποτελεί σήμερα μουσειακό χώρο. Το απόγευμα κάναμε μία καταπληκτική βόλτα και ξενάγηση, με ιδιωτικό πλοίο στο Βόσπορο.
Το βραδινό μας φαγητό ήταν σε ένα επιλεγμένο εστιατόριο. Ακολούθησε βόλτα στην ονομαστή πλατεία Ταξίμ και διανυκτέρευση.
Τετάρτη 17/10/2012
Μετά το πρωινό περάσαμε την μεγάλη Γέφυρα του Βοσπόρου και μεταβήκαμε στην Ασιατική μεριά της Κωνσταντινούπολης και ξεναγηθήκαμε σε ένα από τα πιο όμορφα μυθικά Παλάτια το Ντολμά Μπαχτσέ. Ακολούθως επιβιβαστήκαμε σε ιδιωτικό καράβι και αναχωρήσαμε για τη Χάλκη, όπου επισκεφτήκαμε με μπαϊτόνια ή με τα πόδια τη Θεολογική Σχολή όπου ξεναγηθήκαμε. Επόμενος σταθμός μας η Πρίγκηπος, όπου μας περίμενε ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία στον Άγιο Δημήτριο ο πανοσιολογιότατος ιερέας πατήρ Δημήτριος, εκπρόσωπος του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Πριγκήπου κ.κ. Ιακώβου. Ακολούθησε ξενάγηση στην εκκλησία και το σχολείο από τον ιερέα που μας χαιρέτησε δίνοντας σταυρουδάκια σε όλους. Τον αποχαιρετήσαμε και πήγαμε στην αγορά για βόλτα και ψώνια.
Παραμείναμε για το μεσημεριανό μας φαγητό με ψάρι και από εκεί επιστρέψαμε στην Κωνσταντινούπολη. Το απόγευμα είχαμε χρόνο για την πασίγνωστη Σκεπαστή αγορά, μία αγορά με 3.500 καταστήματα. Το βράδυ είχαμε διασκέδαση με ανατολίτικους χορούς και χανουμάκια στο επιλεγμένο κέντρο ΓΚΑΡ, όπου ήταν πολλά γκρουπ από διάφορες φυλές, ανάμεσά τους ένα ελληνικό γκρουπ από την Εύβοια και εμείς. Ακούσαμε και διασκεδάσαμε με ελληνικά τραγούδια με ένα καταπληκτικό Έλληνα τραγουδιστή τον Αλέκο και μια Τουρκάλα τραγουδίστρια, που είπε τραγούδια για όλα τα γκρούπ μέχρι τις μεταμεσονύχτιες ώρες. Εδώ η 97χρονη Κατίνα Σηφακάκη απέσπασε το θαυμασμό όλων με το χορό και τη ζωντάνια της και συγκίνησε με τον πύρινο λόγο της.
Ακολούθησε η τελευταία διανυκτέρευση στη Βασιλεύουσα.
Πέμπτη 18/10/2012
Μετά το πρωινό ξεκινήσαμε για την ξενάγησή μας. Επισκεφθήκαμε τον Ιερό Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών ή Βλαχερνίτισσας στην Κωνσταντινούπολη, βρίσκεται σε μία από τις σπουδαιότερες περιοχές της και ιδρύθηκε κατά τους Βυζαντινούς χρόνους, το Μπαλουκλί με τους τάφους των Πατριαρχών. Στις 10:00 π.μ επισκεφθήκαμε το Πατριαρχείο στην περιοχή Φανάρι και είχαμε μετά από επικοινωνία, ακρόαση με τον Παναγιώτατο Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο. Μας δέχθηκε στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου, όπου μίλησε με ζεστό, μεστό λόγο για την ένδοξη Κρήτη, την Εύβοια και για τον Αρχηγό της Ελληνικής Αεροπορίας που έκανε εκείνη την ώρα εθιμοτυπική επίσκεψη. Ως Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Επαρχίας Αμαρίου στο χαιρετισμό μου τον ευχαρίστησα για τη μεγάλη τιμή που μας έκανε να μας δεχτεί και είπα: «Παναγιώτατε την ευλογία σας. Ως Ομοσπονδία Αμαρίου με 22 Σωματεία -Μέλη με έδρα την Αθήνα, ερχόμαστε ευλαβικοί προσκυνητές και σας μεταφέρουμε τις ευχές του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη μας Λάμπης, Συβρίτου και Σφακίων κ.κ. Ειρηναίου, καθώς και των όπου γης Αμαριωτών και φίλων. Σας ευχαριστούμε για τη μεγάλη τιμή που μας κάνατε να μας δεχθείτε και σας ευχόμαστε μακροημέρευση για να επιτελέσετε το πολυσχιδές και πανανθρώπινο έργο σας, φυλάσσοντας θερμοπύλες της Ορθόδοξης πίστης μας». Τον ασπασθήκαμε, του δώσαμε τον κρητικό χαιρετισμό μας και μας μοίρασε σταυρουδάκια.
Εδώ στο ναό είδαμε ένα από τα καρφιά που κάρφωσαν το Χριστό στο σταυρό και λείψανα αγίων. Στη συνέχεια μας δέχθηκε στο γραφείο του ο καλός φίλος, Σεβασμιώτατος Επίσκοπος Πριγκιποννήσων κ. κ. Ιάκωβος Υπέρτιμος και Έξαρχος Προποντίδος, τον οποίο ευχαριστούμε ιδιαιτέρως. Μας μίλησε με θερμά λόγια και μας χάρισε ένα βιβλίο για την Πρίγκηπο. Εμείς αποχαιρετήσαμε και ευχαριστήσαμε το Σεβασμιώτατο, αφού προσφέραμε τον κρητικό μας χαιρετισμό. Ο Πρόεδρος Κρητών Ωροπού Αμαριώτης κ. Αντώνης Γιαννουλάκης που ήταν ένας από τους εκλεκτούς συνταξιδιώτες, επέδωσε επιστολή στον Παναγιώτατο και στο Σεβασμιώτατο. Ακολούθως αφού αποχαιρετήσαμε την Αγία Πόλη, αναχωρήσαμε μέσω Ραιδεστού για τα σύνορα, όπου έγινε ο έλεγχος διαβατηρίων ή ταυτοτήτων και στη συνέχεια φτάσαμε στην Κομοτηνή για φαγητό στην πόλη και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο «Χρήστος και Ευα», για διανυκτέρευση.
Παρασκευή 19/10/2012
Μετά το πρωινό αναχωρήσαμε φορτωμένοι με μνήμες για Αθήνα με ενδιάμεσες στάσεις περάσαμε από την Καβάλα, την Αμφίπολη και είδαμε το λέοντά της με τη χαρακτηριστική μορφή του αγριεμένη αλλά συνάμα λυπημένη.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εκλεκτούς συνταξιδιώτες, ιδιαιτέρως σε αυτούς που ήρθαν από άλλα μέρη, στον αδελφό μου το Χάρη που ήρθε από το Ηράκλειο και με την απαγγελία μέρους των ποιημάτων του, μας συγκίνησε, στην 97χρονη Κατίνα Σηφακάκη που με τις ιστορίες της, τα ανέκδοτα και τα τραγούδια της πλούτισε το πρόγραμμα και έδωσε ενέργεια σε όλους, στο Γενικό Γραμματέα της Ομοσπονδία Νίκο Τσιουδάκη και στον Αντιπρόεδρο Παναγιώτη Βαμιεδάκη, που στο ρόλο τους ως οργανωτές της εκδρομής πήραν άριστα.
Ακόμη θέλω να ευχαριστήσω τον οδηγό Παύλο Τάτσιο για την άψογη οδήγηση και τη γενικότερη συμπεριφορά του. Τέλος τις ευχαριστίες μου απευθύνω στο Τουριστικό Γραφείο του Κλέαρχου Μαυρογιάννη, που ήταν κοντά μας καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδρομής, την αρχηγό Βαφειαδάκη Ανθούλα για τη σωστή καθοδήγησή της, τον ξεναγό Γιουξέλ Ιμάμ για την εμπεριστατωμένη χειμαρρώδη ιστορική ξενάγηση, και γενικά όλους τους συνταξιδιώτες που βρέθηκαν κοντά μας. Ελπίζουμε μάλιστα σε μελλοντική εκδρομή να τους έχουμε και πάλι μαζί μας, όπως και πολλούς που με την προτροπή τους θα θελήσουν να συμμετέχουν.
Αυτή κι αν ήταν εκδρομή (Του Χάρη Αντωνάκη)
Αυτή κι αν ήταν εκδρομή στα μέρη σου Ασία,
μικρά σε λένε μα εγώ μεγάλη και πλουσία.
Τα χώματά σου προσκυνώ το αίμα των προγόνων,
Ελλήνων Μικρασιατών στα βάθη των αιώνων.
Μνημεία, έργα θαυμαστά που ακτινοβολούνε,
αρχαίο πνεύμα ελληνικό εκπέμπουν και κρατούνε.
Ταξίδι όνειρο γλυκό πατρίδα μου χαμένη
στα χέρια των Αγαρηνών εδά σε σκλαβωμένη.
Συγχώρα με που θα το πω περίλυπη σε είδα
κι ορκίστηκα μα τω Θεώ να ζω με την ελπίδα.
Πως θα ‘ρθουν χρόνια και καιροί να σ’ απελευθερώσω
στα όσια, στα ιερά και πάλι να σε δώσω.
Αλλιώς, αιώνια θα ζεις με όνειρα μεγάλα
και σα μωρό θ’ αποζητάς τση μάνα σου το γάλα.Στέφανος Ευθ. Αντωνακάκης,